reklama

Nový článok

A taký krásny deň to vyzeral byť!!! Slniečko už od rána krásne svietilo, synovia mali voľno zo školy, dokonca som mala aj peniaze na cestu, tak prečo sa nevybrať do okresného mesta vybaviť synovi cestovný pas? Mal o necelé dva týždne cestovať so svojim súborom do zahraničia a keďže do pätnástich rokov veku mu chýba pár mesiacov, nemá ešte občiansky preukaz, ktorý väčšine jeho priateľov stačí na cestu v rámci EÚ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nebola som si celkom istá, či mi stačia tie doklady, ktoré som mala pripravené a aby som celkom zbytočne nemerala cestu tam a späť, chcela som si to overiť telefonicky. Veď načo máme zlaté stránky? Dosť prácne som si vyhľadala číslo, na ktorom mi povedali, že oni mi nepomôžu, že to musím vytočiť iné číslo, ktoré mi nadiktovali. Na tom novom čísle sa ma opýtali, či chcem oddelenie pasov v terajšom našom okrese, alebo v tom predchádzajúcom. Udivilo ma to, ale vybrala som si terajší okres. Keď ma prepojili už asi po tretíkrát a stále sa tam nikto nehlásil, dali mi tri čísla, na ktoré sa vraj dovolám priamo. To si však mysleli len oni! Na dvoch číslach sa nikto nehlásil, tretie bolo stále obsadené. Už som si myslela, že tam dnes nikto nepracuje a naša cesta bude zbytočná. Ale nebola.Našli sme dvere, za ktorými sa vydávajú pasy. Pred dverami stálo pár ľudí a na dverách bol oznam o potrebných dokladoch a výške kolkových poplatkov. Poplatok podľa synovho veku bol 400 korún a pri žiadosti o vybavenie pasu do dvoch dní 1600. Keďže na dverách nebolo uvedené, aká dlhá je tá lacnejšia štandardná doba, musela som počkať, až prídeme na rad. Keď sme sa dostali do vnútra, dozvedeli sme sa, že za 400 korún budeme mať pas o 30 dní. Ak ho potrebujeme skôr, máme možnosť si priplatiť a vybavia nám ho za dva dni. Už sme aj zvažovali so synom, že si vyberieme tú rýchlejšiu možnosť, keď nám milá pani povedala, že v tom prípade si však pre pas budeme musieť ísť osobne do Bratislavy. Samozrejme, na vlastné náklady. Aj sa tá milá pani urazila, keď som prekvapeno-zdesene vyvedená z miery vydýchla – to myslíte vážne? Že vraj žartuje, odsekla. Chápem, že ona za to nemôže, no na moju poznámku, že som nemusela byť taká prekvapená, keby som sa to bola mohla dozvedieť telefonicky, som dostala strohú odpoveď od vedľajšieho stola, že oni tam predsa pracujú a čas na dvíhanie telefónov nemajú. Ja, človek s rešpektom k úradníckemu stavu, som už trúsila slová ospravedlnenia a brala som sa k dverám kúpiť kolky, keď tu na jednom zo stolov zazvoní telefón. Milá pani pokojne k nemu podíde a podľa toho, čo počujem, telefonuje s priateľkou a dohovárajú si stretnutie. Chudera, asi si to bude musieť nadpracovať, keď majú toľko práce.Musím povedať, že keď sme sa po dvoch hodinách / pretože tam, kde predávajú kolky, majú obed od 11. do 12. hodiny a na pasoch od 12. do 13./ , vrátili do kancelárie s kolkami, boli sme vybavení za desať minút. Dozvedeli sme sa, že u nás na Slovensku je iba jeden prístroj, na ktorom sa tie pasy robia. Nuž, je nanajvýš logické, že ho majú v Bratislave. Veď ako by k tomu prišiel Bratislavčan, keby si pre pas musel cestovať do Banskej Bystrice, Košíc, či nedajbože do Prešova! On predsa za vydanie pasu platí taký istý poplatok, ako my všetci na ostatnom Slovensku! A koľko času by minul, keď my na tom našom východe ani poriadne cesty nemáme! A čo ak by práve vtedy ani tunel Branisko nefungoval? Ako veľa by zameškal v práci, ako dlho by neprispieval k prosperite Bratislavy! Nedávno som totiž čítala vyjadrenie jedného pána z nášho hlavného mesta, podľa ktorého táto oblasť patrí k najbohatším oblastiam v Európe len vďaka pracovitosti a obrovskému pracovnému nasadeniu Bratislavčanov. Ideálne by asi bolo, keby sme sa všetci presťahovali do Bratislavy. Samozrejme, len tí pracovití! Zbytok Slovenska by sa mohol zastavať automobilkami a odpadol by problém s vyvlastňovaním pôdy. Ani zdravotné poisťovne by už nemuseli platiť „nekvalitným“ nemocniciam na východe, keby sme sa všetci liečili na špičkových bratislavských pracoviskách.Že som naivná? Viem. Pri návrate z okresného mesta som si totiž naivne myslela, že nájdem náš plynomer na svojom mieste. Ale nenašla! Čo na tom, že mám doklady o zaplatení poplatkov! Čo na tom, že som bola dohodnutá s pracovníkom plynární, že mu ich predložím v piatok! V piatok som bola celý deň doma a čakala som. Neprišiel, ani sa neozval a nezmenil termín. Teda zmenil, len mne ho neoznámil! Prišiel, keď sme neboli doma a odmontoval plynomer.A taký krásny deň to vyzeral byť!

Tatiana Birošová

Tatiana Birošová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som žena, matka, manželka, človek,ktorý vníma veci okolo seba a nemá problém sa o to podeliť Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu